Adventtikalenterikampanja on pian taas täällä!

Adventtikalenterikampanja, partiolaisten suurin varainhankinnan ponnistus, odottaa vain noin kuukauden päässä. Työtä sen eteen on toki tehty jo kauan: uuden kampanjan suunnittelu ja kehityspisteet on määritelty viime keväänä. Kesän aikana on kirjoitettu tekstejä pian aukeavaan, kampanjapäällikön opasta tukevaan koulutusportaaliin ja muokattu tilausjärjestelmä Kuksaa kampanjan arkea paremmin tukevaksi. Kerätty joulukortti- ja tonttumerkkitilauksia, kilpailutettu toimittajasopimuksia sekä paljon, paljon muuta.

Niin, adventtikalenterikampanja näyttäytyy kovin erilaisena SP:n, piirien ja lippukuntien arjen näkökulmasta. Päämäärä kaikilla on kuitenkin sama: toteuttaa onnistunut ja tuloksellinen kampanja. Tämä onnistuu parhaiten yhteistyössä ja yhteiseen tavoitteeseen pyrkien. Pienen sudenpennun näkökulmasta se tarkoittaa, että koko lauma osallistuu myyntitapahtumiin eikä ketään jätetä yksin kalentereidensa kanssa. Lippukunnassa tämä tarkoittaa sitä, että kampanjapäällikön tukena on koko johtajisto. Piirissä avainasemassa on kommunikaatio sekä lippukuntien että SP:n kanssa, jotta ne pystyisivät mahdollisimman hyvin tukemaan lippukuntia kampanja-arjessa. SP:n tasolla yhteistä kampanjaa markkinoidaan valtakunnallisesti isolla volyymilla ja pyritään kaikin tavoin helpottamaan ja sujuvoittamaan paitsi käsillä olevaa kampanjaa, myös tulevia. Kaikkien panosta tarvitaan, jotta kampanja onnistuu.

Tyytyväiset kampanjapäälliköt ovat koko lippukunnan etu

Tänä vuonna fokuksemme on erityisesti kampanjapäällikköjen tukemisessa. Tehtävä on vastuullinen ja vaatii hyviä projektinhallinta -ja organisointitaitoja. Tyytyväiset ja sitoutuneet kampanjapäälliköt ovat koko lippukunnan etu, ja heidän tukemiseensa kannattaa koko johtajiston kiinnittää huomiota. Helpottaaksemme koko porukan ponnistuksia avataan syyskuun aikana koulutusportaali, josta löytyy myyntivinkkejä, muistilistoja ja muuta konkreettista, kampanjapäällikön opasta täydentävää tietoa paitsi kampanjapäälliköille, myös kaikille muille kampanjan kanssa työskenteleville. Lisäksi kampanjan parissa työskenteleviä helpottaa myös materiaalipankki, josta löytyy paljon valmista ja muokattavaa materiaalia lippukuntien käyttöön.

Jotta adventtikalenterikampanjan vetämisestä syntyvä osaaminen saataisiin näkyväksi myös ei-partiolaisille, Järvi-Suomessa, Hämeessä ja Pääkaupunkiseudun partiolaisissa pilotoidaan tänä syksynä kampanjapäällikön sähköistä osaamismerkkiä. Merkin myöntää piiri ja se tuo esille pestissä vaadittua laajaa osaamista. Merkin voi liittää osaksi esimerkiksi omaa ansioluetteloa tai LinkedIn -profiilia. Jatkossa osaamismerkki on tarkoitus laajentaa kaikkien kampanjapäälliköiden saataville.
Ennen kuin osaamismerkkien myöntäminen on ajankohtaista, on kampanja vedettävä kunnialla läpi. Nyt syyskuussa on vielä hetki aikaa hioa lippukunnan kampanjaa ja asettaa tavoitteita. Aivan pian kalenterit kalahtavat koloille, ja sitten pistetään töpinäksi!

Toivotan kaikille tsemppiä kampanjaan, tehdään tästäkin kampanjasta se paras -yhdessä!

T. Heini


Tekstin takana Heini Kaasalainen, varainhankinnan yhteyskoordinaattori, joka SP:n toimistolla vastaa adventtikalenterikampanjan toteutuksesta. Kampanja-aika on 15.10.-5.12.2016

http://www.adventtikalenteri.fi/

Kuva Otso Nuotio

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *