Aikuisten treenivinkki nro 9 – välitsekkaus

Partiokunnon treeniohjelmaa on nyt takana pari kuukautta. Tässä kohtaa on hyvä tarkastella, miten oma treeni on edistynyt.

Ota esiin treeniohjelman alussa laatimasi tavoitteet. Arvioi, oletko edennyt tavoitteiden suuntaan? Onko johonkin kiinnitettävä enemmän huomiota ja onko jokin tavoite kenties jo saavutettu? Saavutetun tavoitteen tilalle voit määritellä myös uuden tavoitteen.

Huomaa myös asiat, joissa olet edistynyt. Seuraavat kolme kysymystä auttavat sinua huomaamaan treenin positiiviset puolet:

  1. Mikä minua ilahdutti treeniohjelmassa?
  2. Missä koin oppimisen iloa, ja mikä asia minua siinä auttoi?
  3. Mihin minun kannattaa keskittyä seuraavalla kerralla?

Joskus on aikoja, jolloin treeni tuntuu polkevan paikoillaan ja se ei innosta. Sellaisina hetkinä kysy itseltäsi nuo kolme kysymystä. Hae onnistuminen vaikka kivenkolosta, niin saat heti paremman olon ja enemmän uskoa itseesi!

Kirjoittajana Marjukka Aaltonen.

Kuva: Uudenmaan Partiopiiri, luottisseminaari 2015. Kuvaajana Jaana Hopeakoski.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *