Aikuisten treenivinkki nro3 – treenitavoitteiden asettaminen

Nyt on aika miettiä omia treenitavoitteita! Tähän mennessä olet toivottavasti tehnyt jo kuntotestin ja  käynyt lähellä olevalla partiokololla. Minkä tuloksen sait testistä? Tarvitseeko joku tai muutama partion taitoalue erityistä treenausta?

#Partiokuntoon2016 treenin taitoalueita ovat:

  • partiotaidot
  • partiomenetelmä
  • lippukuntaan kotoutuminen
  • oma kehittyminen

Laadi itsellesi 1-3 tavoitetta. Tavoite voi liittyä treenattavaan taitoalueeseen tai se voi liittyä tulevaan tekemiseesi partiossa esim. toimin ensi keväänä akelana. Määrittele myös keinot, joilla tavoitteeseen pääset ja mittarit, joilla voit tavoitteen saavuttamista arvioida. Muista, että treenaaminen vaatii pitkäjänteisyyttä ja partiokunnon treenaamisen tulee olla hauskaa. Tavoitteiden tulee olla realistiset ja saavutettavat. Tavoitteet kannattaa kirjoittaa muistiin, jotta niihin voi palata toimintavuoden aikana ja tehdä tarvittaessa tarkennuksia. Tässä vaiheessa on hyvä asettaa myös ensimmäinen tavoitteiden tarkistuskohta.

Tavoitteita kannattaa pohtia ja asettaa yhdessä jonkun lippukunnan kokeneemman johtajan, esimerkiksi aikuisluotsin kanssa. Hänen kanssaan on myös helpompi miettiä tapoja saavuttaa tavoitteet ja myöhemmin arvioida niiden onnistumista.

Kuva: Suomen Partiolaiset, Johtajatulet 2015. Kuvaajana Janne Seppänen.

Yksi vastaus artikkeliin ”Aikuisten treenivinkki nro3 – treenitavoitteiden asettaminen

  1. Päivitysilmoitus: Aikuisten treenivinkki nro 9 – välitsekkaus | Parempi lippukunta

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *